Dansk Supermarkeds nye samlekampagne hitter
10.000 samlemapper og en halv million dyrekort. Så meget blev der langet over disken i landets føtex- og Bilka-butikker i den første weekend af Dansk Supermarkeds nye samlekampagne, Udforsk Verdens Dyr.
Selvom forventningerne til kampagnen var store, så er indkøbsdirektør Jean Ladehoff fra Dansk Supermarked alligevel imponeret.
- Alene den første weekend, hvor kampagnen kørte, langede vores butikker en halv million dyrekort og 10.000 samlemapper over diskene. Det er skønt at se, hvor positivt kunderne har taget imod kampagnen, som denne gang er for hele familien. Varehusene har gjort rigtig meget ud af at synliggøre kampagnen - ikke bare med skiltning, men også med dyreevents og gigantiske bunker af plysdyr i butikkerne, fortæller Jean Ladehoff.
Han tør ikke spå om, hvor mange kort, der bliver langet over disken frem til kampagnens afslutning, men hvis interessen fortsætter, så bliver det til flere millioner kort.
- Vi kan allerede se, at folk er begyndt at efterspørge kortene blandt andre samlere bl.a. på Facebook, så det er godt, at vi har planlagt byttedage i alle varehusene, hvor kunderne kan bytte indbyrdes og dermed sikre sig hele samlingen, siger Jean Ladehoff.
Kampagnen, der er et samarbejde med Animal Planet, begyndte lørdag den 22. marts og løber frem til og med fredag den 2. maj.